Sa dihang si Jesus mikayab sa langit, ang iyang mga tinun-an
mibalik sa Jerusalem. Nagtapok silang tanan sa usa ka lawak. Nag-ampo sila ug
tingali nahadlok usab sila. Wala na didto si Jesus. Mahimong makit-an sila sa
mga Judio nga mga kaaway ni Jesus, ug sama kang Jesus, sila akusahan, dakpon ug
sakiton. Atong hinumdoman ang gipakaylap sa mga pangulo sa mga Judio taliwala
sa mga guwardiya sa lubnganan bahin sa pagkabanhaw ni Jesus. Samtang nangatulog
sila, gikawat sa mga tinun-an ni Jesus ang iyang lawas gikan sa lubnganan aron
walay sulod ang lubnganan. Mao nga kadtong giisip nga mga tinun-an ni Jesus mga
kaaway sa publiko.
Apan sa adlaw sa Pentecostes, nga usa ka dakong pista sa mga
Judio, sa dihang ilang nahinumdoman ang paghatag sa Balaod ni Moises kanila
didto sa Bukid sa Sinai, samtang ang mga tawo gikan sa lain-laing mga nasod
nagmaya, ang Espiritu Santo mikunsad sa mga tinun-an pinaagi sa kusog nga
hangin ug mga dila sa kalayo nga mitungtong sa matag usa sa ilang mga ulo. Ang
mga tinun-an nausab. Aduna na silay kaisog ug abilidad sa pagsangyaw sa
nabanhawng Jesus. Siya ang Cristo nga dugay nang gisaad sa Dios nga ipadala
ngadto sa katawhan. Tungod sa Espiritu Santo, ang mga tinun-an nausab.
Natingala usab ang mga tawo nga ilang nasabtan ang mensahe sa ilang
kaugalingong pinulongan bisan pa man nga gikan sila sa lainlaing bahin sa
imperyo sa Roma ug nagsultig lainlaing pinulongan. Kaisug ug pagsabot – mao
kana ang mga gasa sa Espiritu Santo. Ang gahum sa Dios naglihok diha sa mga tinun-an
ug sa mga tawo!
Aduna usab kitay laing bersyon sa paghatag sa Espiritu nga
atong nadungog sa atong ebanghelyo. Kini nga panghitabo mas pribado. Ang mga tinun-an
lang ang naapil ug nahitabo kini sa gabii mismo sa Domingo sa Pagkabanhaw ni
Jesus. Si Jesus mipakita kanila sa unang higayon. Bisag wala pa sila motuo
kaniya bisag gipakita niya kanila ang iyang mga kamot ug kilid sa mga inagian sa
lansang ug bangkaw, misalig siya kanila. Gihuypan niya sila ug gihatagan og gahom.
Gihatagan niya sila sa Espiritu Santo aron sila makapasaylo sa mga sala.
Makapasaylo sila tungod kay nabuntog ni Jesus ang daotan. Si Jesus nag-antus sa
bug-os nga gahum sa dautan, nga walay lain gawas sa kamatayon, ug iyang
nabuntog kini. Gibanhaw siya pag-usab. Ang kamatayon dili na makahawid kaniya.
Iyang gibungkag ang gahum niini. Ang gahum sa sala mapildi dili pinaagi sa
pagpatay sa dautan kondili pinaagi sa pagpasaylo sa sala. Ang sala dili na
makahawid kanato. Gipaambit ni Jesus kini nga gahum sa iyang mga tinun-an.
Mga kaigsoonan, nadawat nato ang gahum sa Espiritu Santo sa
dihang kita gibunyagan ug gikumpirmahan. Magamit na nato karon ang mga
pagtulon-an ni Jesus. Masundog na nato siya. Makita na nato ang dalan paingon
sa langit. Anaa na kanato ang gahum ni Jesus. Ang Iyang Espiritu naglig-on ug
naggiya kanato.
Gikumpara ni San Pablo ang simbahan sa lawas ni Cristo. Ang
simbahan dili building. Ang simbahan dili organisasyon sa mga tawo. Kini mao
ang lawas ni Cristo. Sama nga ang lawas gilangkoban sa daghang mga bahin nga
adunay lain-laing mga porma ug lain-laing mga gimbuhaton – ang mata lahi kay sa
tiil ug ang mata nagbuhat ug lain-laing mga butang kay sa tiil; lahi ang porma
sa kasingkasing kaysa utok – mao usab ang simbahan. Managlahi kita. Ang obispo
lahi kay sa katekista. Lahi ang lider sa kapilya kay sa madre. Apan usa ra kita
ka simbahan. Usa ka kinabuhi ang nagalatay sa tibuok lawas, nga nagalihok sa
matag bahin niini. Sa samang paagi, usa ka Espiritu ang nagpabuhi sa tibuok
simbahan ni Cristo. Si San Pablo misulat: “Kay pinaagi sa usa ka Espiritu
kitang tanan gibunyagan ngadto sa usa ka lawas, Judio man o Griego, ulipon o
gawasnon, lalaki man o babaye, ug kitang tanan gipainom ug gipaginhawa sa usa
ka Espiritu.” Ang tinubdan sa atong panaghiusa mao ang usa ka Espiritu nga ania
kanato.
Ang adlaw sa Pentekostes, nga alang kanatong mga Kristohanon
mao ang pista sa pagkunsad sa Espiritu Santo, giisip nga birthday sa simbahan.
Niining adlawa, ang simbahan mibarug sa kalibutan. Kini dayag nga nagsangyaw ug
nagpaila sa mensahe niini mahitungod kang Jesus. Gikan sa unang Pentecostes
hangtod karon, ang simbahan nagpadayon sa buhat sa kaluwasan nga gihimo ni
Jesus. Ang lawas ni Jesus nga nagbuhat niini dili na ang iyang pisikal nga
lawas kondili ang iyang lawas nga mistiko. Nindot kaayo hunahunaon nga dili
lang kutob nga makadawat kita sa kaluwasan. Tungod kay kita kabahin sa Simbahan,
kita kabahin sa pagdala sa kaluwasan ni Jesus sa kalibutan. Ang iyang Balaang
Espiritu ania kanato. Dili na kita mauwaw sa pagbarug alang sa kinabuhi ug
tawhanong katungod. Dili na ta magpakaamang sa pagsulti sa kamatuoran. Dili na
ta magmaluya sa pagbarug alang sa hustisya. Atong palihokon ang gahum sa Espiritu
Santo nga ania kanato.
No comments:
Post a Comment