7/12/25

IKA-15 NGA DOMINGO SA ORDINARYONG PANAHON (C)

Sa atong panahon karon, tungod sa fake news, nawala ang bili sa pulong. Dili na ta motuo sa pulong lang. Kinahanglan pa nato kini nga i-verify. Nagkinahanglan pa kita og uban pang pagpamatuod. Mga kaigsoonan, ang pulong sa Dios talagsaon. Ang Dios dili lang basta-basta nga mosulti. Kini usa ka tin-aw kaayo nga pagkasulti. Ang Dios dili mamakak. Siya tinuod. Busa, ang iyang pulong kamatuoran. Ug ang pulong sa Dios buhi ug nagahatag og kinabuhi. Mao nga atong gihisgutan sa atong salmo: O Ginoo, nagabaton ikaw sa mga pulong sa knabuhing dayon.

Ang Dios nakigsulti kanato tungod kay siya nahigugma kanato. Wala siya magtago og sekreto kanato. Busa, ang pulong sa Dios timaan sa iyang gugma kanato. Siya nakig-uban kanato. Busa, magmapasalamaton kita sa iyang pulong ug magpasalamat kita nga nakigsulti siya kanato. Ang pulong sa Dios maabot nato. Dili halayo kanato nga kita kinahanglan nga moadto sa langit o nga kita kinahanglan nga motabok sa dagat o sa bukid sa pagkab-ot niini. Si Moises miingon sa atong unang pagbasa nga kini anaa sa atong mga ngabil ug sa atong kasingkasing.

Tinuod kini tungod kay ang atong konsensya mao ang gamay nga tingog sa Dios sa atong tanlag. Mahibaw-an nato kung unsa ang gusto sa Dios nga atong buhaton ug unsa ang dili Niya gusto nga atong buhaton kung maminaw lang kita sa atong konsensya. Ang Dios wala magtago og sekreto kanato. Maminaw lang ta ug mosunod sa atong konsensya.

Mao kana ang gibuhat sa Samaryanhon sa sambingay ni Jesus. Gitamay sa mga Judio ang mga Samaryanhon. Para nila, dili sila tinuod nga sumusunod ni Moises. Sila adunay sayop nga pagtuo sa Dios. Wala sila makahibalo sa husto nga pulong sa Dios. Apan ang Samaryanhon sa istorya ni Jesus nagpadaog sa iyang maluluy-ong kasingkasing. Sa dihang iyang nakita ang tawo nga nagbuy-od sa dalan nga samdan, naluoy siya sa iyang isigkatawo. Wala gani siya mangutana kon kinsa siya, diin siya gikan, o unsa ang iyang relihiyon. Nakita niya ang usa ka isigkaingon nga nanginahanglan. Mihunong dayon siya bisan unsa pay iyang adtoonon. Wala nay mas importante pa kay sa isigkatawo. Bisan unsa ang naa niya, gihatag niya aron matabangan kini. Wala siyay pagpangandam o training sa paghatag og first aid. Iyang gihugasan ang dugo, gibuboan og lana ug bino nga iyang gidala. Tingali iya kining bawon sa iyang pagbiyahe. Gipasakay niya ang tawo sa iyang asno ug gipa-atiman kini sa balay abotanan uban ang saad nga dili niya kini pasagdan. Mobalik siya og bayran ang bisan unsang galastohan sa pag-atiman niini. Gibuhat niya ang kaluoy ngadto sa uban nga naa sa iyang kasingkasing. Spontaneous ang iyang gibuhat. Wala siya magbasa og Bibliya o mokonsulta una sa usa ka eksperto. Lahi siya sa mga tawo nga angay nga mahibalo sa balaod sa Dios tungod kay duol sila sa templo – sa pari ug sakristan. Kanunay silang naminaw sa pulong sa Dios nga gibasa ngadto kanila. Kanunay silang nagsimba sa Dios sa templo. Ilang nakit-an ang tawo apan milabay lang sila. Nakita nila siya apan wala silay kaluoy. Nawala ang ilang pagkatawhanon.

Kini nga istorya mao ang tubag ni Jesus sa pangutana kung unsa ang buhaton aron maangkon ang kinabuhing dayon. Ang tubag anaa sa Balaang Kasulatan - ang paghigugma sa Dios labaw sa tanan ug ang paghigugma sa uban sama sa ilang kaugalingon. Sakto ang tubag. Walay problema sa paghigugma sa Dios. Adunay usa lamang ka Dios nga higugmaon. Apan adunay daghang mga isigkatawo. Busa ang pangutana mao kini: Kinsa ang akong isigkatawo? Ang pangutana, kinsa ang akong isigkatawo nga higugmaon aron maangkon ang kinabuhing dayon. Mangutana sab ta niana – akong paryente? Usa ka isigka-Kristohanon? Usa ka matarong nga tawo? Pinaagi niini nga istorya, nausab ang pangutana. SI kinsa ba ang isigkatawo sa tawo nga nabiktima sa mga tulisan? Ang tubag mao ang naluoy kaniya. Si Jesus nagsulti kanato: ayaw pangitaa ang isigkatawo aron higugmaon. Hinunoa, mahimo kang isigkatawo ni bisan kinsang tawo nga nag-antos. Mahimo kang isigkatawo ni bisan kinsa nga imong mahibalag sa dalan nga nanginahanglan. Mabuhat lang nimo kini kung molihok ka sumala sa kaluoy nga natisok sa imong kasingkasing. Kana nga kalooy mao ang pulong sa Dios nga gitanom sa atong konsensya. Buhaton nato kini ug makabaton kita og kinabuhing dayon.

Ang Dios mipasalig kanato nga ang iyang pulong anaa sa konsensya sa matag usa kanato. Dili lang kana! Ingon ana siya ka-committed kaayo sa iyang Pulong nga kini nahimong unod. Ang Pulong sa Dios nahimong tawo. Mao nga ang pulong sa Dios adunay nawong. Kini mao si JesuCristo. Siya ang nawong sa dili makita nga Dios. Mao nga ang pulong sa Dios dili lamang anaa sa atong mga kasingkasing. Kauban nato siya sa atong panaw. Gitudloan kita niya gipakita kita kon unsaon paghigugma ang Dios ug ang isigkatawo. Mao kini ang atong gisaulog sa matag misa – ang paghalad ni Jesus sa Dios Amahan. Gihigugma niya ang Dios nga Amahan labaw sa tanan, labaw pa sa iyang kaugalingong kinabuhi. Gihalad usab ni Jesus ang iyang kaugalingon alang kanato bisan pa og kita mga makasasala. Wala siya magpili kung kinsa ang iyang higugmaon. Ang tanan, ilabina ang mga makasasala, gihigugma niya. Sa Santos nga Misa walay makaingon nga dili ko angayan nga higugmaon sa Dios. Ang iyang dugo giula alang sa tanan!

Ang pulong sa Dios ania dinhi aron sa paggiya kanato ngadto sa kinabuhing dayon. Ato ning buhaton. Sa atong panahon, morag gahi na ang atong kasingkasing. Nawala na ang kaluoy. Ang atong konsensya nahimong manhid. Kini nahitabo tungod kay kita nahimong hakog. Wala na kita magtagad sa uban, labi na kadtong dili nato kaila o dili nato ig-unsa. Ang pulong sa Dios sa makausa pa nagdasig kanato nga magmabination ngadto ni bisan kinsa nga nanginahanglan. Kanunay nga maggahin bisan gamay aron makatabang sa uban. Bisan kon kita mismo adunay mga panginahanglan, adunay mga tawo nga mas nagkinahanglan niini. Magkat-on kita kanunay nga bukas sa paghatag, bukas sa pagpaambit! Mao kana ang modala kanato ngadto sa langit!

No comments: