Nagpuyo na kita karon sa panahon sa telebisyon. Moangkon man kita o dili, ang atong panghunahuna, pamatasan ug paagi sa kinabuhi naimpluwensyahan niini. Daghan kanato, sa pagkatinuod, naghimo sa telebisyon dili lamang ingon nga tinubdan sa impormasyon, apan usab ingon nga sumbanan alang sa kinaiya sa tawo. Kung nagtan-aw ka sa TV, naglingkod lang ka sa sopa ug ang tanan - mga balita, kalingawan, ug mga komersyal - gihatud na nganha kanimo. Wala nay kinahanglan buhaton. Passive spectators ta. Ug kung dili ka ganahan sa show, usbon lang nimo ang channel o i-off lang nimo.
Subo nga palandongon nga daghan kanato ang ingon ra pod niini nga matang ang
atong relasyon sa Dios. Gitratar nato Siya sama sa telebisyon. Maminaw kita sa
pulong sa Dios, apan wala nato makita ang panginahanglan sa pagbuhat ug usa ka
butang bahin niini. Nagpabilin kita nga pasibo ug walay labot nga mga
tumatan-aw ug tigpaminaw. Labaw pa niana, naglaum kita nga kanunay makadungog
ug makapalipay nga mga butang ug malingaw. Atong likayan nga makadungog sa
lisud ug mapait nga mga kamatuoran sa Ebanghelyo. Ug kon dili nato makuha ang
atong gusto o gipaabot, molakaw kita ug mangitag laing simbahan, o isalikway
lang nato ang Dios sa atong kinabuhi.
Busa, niining mga panahona, nagkinahanglan ug mas epektibo ug
mas maayong mga paagi sa pagsangyaw sa Ebanghelyo ni Kristo. Mao kini ang
nagpalihok ni Pope Benedict XVI sa pagtukod sa Pontifical Council for the
Promotion of New Evangelization (nga karon nahimo nang Dicastery for
Evangelization). Miingon siya, “Ang pagmantala kang Jesukristo nga bugtong
Manluluwas sa kalibutan ingon og mas komplikado karon kaysa kaniadto; apan ang
atong tahas nagpabilin nga mao ra sa sinugdanan sa atong kasaysayan…Ang krisis
nga nasinati nagdala sa kaugalingon nga mga timailhan sa pagbulag sa Dios gikan
sa kinabuhi sa mga tawo, sa usa ka kinatibuk-ang pagkawalay pagtagad ngadto sa
Kristohanong pagtuo mismo, ngadto sa punto sa pagsulay sa pagpahimulag niini
gikan sa publiko nga kinabuhi.” (Address sa mga miyembro sa Pontifical Council
for Promoting New Evangelization niadtong Mayo 30, 2011).
Karong Domingoha, ang Ebanghelyo naghisgot bahin sa
pagsangyaw. Ang sambingay sa Magpupugas mahimong mas tukma nga tawgon nga
Sambingay sa mga Binhi. Ang gipunting sa sambingay dili sa magpupugas kondili
sa mga liso. Gikomparar ni Jesus ang pulong sa Dios sa mga liso nga gipugas sa
lainlaing matang sa yuta. Motubo kini ug mamunga kon husto ang kondisyon ug
disposisyon sa yuta. Gikan niini nga sambingay, kita makakuha og duha ka
importante nga mga leksyon.
Una, ang pulong sa Dios motubo ug mamunga lamang kon kini
itanom sa maayong yuta. Apan ang maayong yuta dili sulagma. Produkto kini sa
kahago ug sakripisyo sa mag-uuma nga nag-ibot sa mga sagbot, nagdaro sa yuta,
nagtikad ug nag-alima niini sa tubig, sustansya ug abono. Sa samang paagi, kon
gusto nato nga ang pulong sa Dios motubo ug mamunga dinhi kanato, kinahanglang
magkugi kita sa pagtangtang sa mga sala gikan sa atong mga kasingkasing,
pag-ugmad sa atong kalag sa pagbuhat sa Kristohanong mga hiyas ug pag-amuma
niini sa mga grasya sa Dios ug sa mga sakramento. Sa ato pa, mao kini ang
gipahimangno ni San Pablo: “Padayon kamo sa pagpaningkamot uban sa kahadlok ug
pagtahod aron sa paghingpit sa inyong kaluwasan (work out your salvation with
fear and trembling)” (Fil 2:12).
Ikaduha, gipakasama ni Jesus ang pulong sa Dios sa usa ka
liso. Kini mao ang paghatag og gibug-aton sa kamatuoran nga ang pulong sa Dios
wala moabut kanato ingon nga usa ka nahuman nga produkto. Ang liso niini
gitanom sa atong kalag, ug kinahanglan natong buhaton ang atong bahin sa
pag-amuma niini ug sa pagpamunga niini. Mao kini ang rason nganong gihimo ni
Jesus ang iyang ministeryo sulod lamang sa tulo ka tuig. Ug human niana, sa wala
pa siya mobalik sa iyang langitnong Amahan, iyang gisugo ang iyang mga
tinun-an, “sa inyong pagpanglakaw himoa nga akong mga tinun-an ang tanang
katawhan sa tibuok kalibotan. Bunyagi sila sa ngalan sa Amahan, sa Anak ug sa
Espiritu Santo 20ug tudloi sila pagtuman sa tanan nga akong gisugo
kaninyo.” (Mt 28:19-20). Sa laktod, wala niya nahuman ang tanan. Gisugo niya
ang tanan niyang mga sumusunod sa pagpadayon sa iyang nahimo. Iyang gitanom ang
mga liso sa kaluwasan; anaa ra sa iyang mga sumusunod, inabagan sa Balaang
Espiritu, sa pagpadayon ug paghuman sa trabaho.
Busa, sa dili pa kita mobiya sa Simbahan, ang pari nagsulti
kanato, “Ang nahalad na ang Misa. Lakaw nga malinawon.” Sa iningles “The Mass
is ended. Go in peace.” Dili gyud kini usa ka dismissal, apan usa ka commissioning.
Kita gipadala sa usa ka misyon, aron ang pulong sa Dios mamunga sa atong
adlaw-adlaw nga kinabuhi. Dili kini magpabilin nga static ug passive. Kini
kinahanglan nga mamunga ug abunda nga mga bunga pinaagi sa atong mga kinabuhi
nga natuhop sa mga mithi sa Ebanghelyo.
Busa pinaagi kang propeta Isaias, ang Dios miingon, “Kay sama
nga ang ulan ug ang yelo mangahulog gikan sa langit, ug dili na mobalik didto
kondili mopatubig hinuon sa yuta, aron manurok ang mga tanom niini ug kahatagag
binhi ang magpupugas ug pagkaon ang mga tawo, ang akong mga pulong usab dili
mobalik kanako nga kawang lamang; tumanon hinuon niini ang akong tuyo ug
molampos gayod kini." (Is 55:10-11). para sa kaluwasan sa mga kalag ug sa
tibuok kalibutan. Ang Dios nagpugas sa binhi. Ato nang turno sa pagpatubo niini
ug pagpamunga alang sa kaluwasan sa mga kalag ug sa tibuok kalibutan. Ang
Bag-ong Ebanghelisasyon nagsugod kanato.
No comments:
Post a Comment