Nawad-an ang usa ka babaye sa iyang bag sa busy nga shopping
mall. Maayo na lang gani kay nakit-an kini sa usa ka matinud-anon nga batang
lalaki ug giuli dayon kini niya ngadto sa babaye. Nalipay gayod ang babaye ug
dali niyang gisusi ang iyang bag. Natingala siya. "Hmm! Unsa may nahitabo
dinhi? Kabalo ko nga naay One Thousand nga tibuok. Karon nahimo na man ning
napulo ka tag-100." Ang bata dali nga mitubag, "Oo, ma'am! Nakat-on na
ko og leksyon. Niadto nakakita kog bag sa usa ka babaye, pero wala koy nadawat
nga premyo. Kay wala man siyay sensiyo."
Labing maayo ang pagtrabaho sa mga tawo kung nahibal-an nila
nga adunay ganti. Mas kugihan ang mga empleyado kung adunay usbaw sa sweldo ug
mga benepisyo. Ang wanted nga mipuga nga penereso madakpan dayon kung adunay dakong
ganti nga gitanyag. Busa, ang mga magwawali sa Prosperity Gospel epektibong
makadani sa mga sumusunod pinaagi sa kanunayng pagkutlo sa tudling sa
Ebanghelyo: “Panghatag kamo sa inyong isigkatawo ug kamo hatagan. Madawat ninyo
ang hustong takos ug sobra pa gani nga mag-awas kini!” (Lucas 6:38).
Sa pagkatinuod, ang Dios dili usa ka kuripot nga magtatabang.
Sama sa gipasalig ni San Pablo sa mga taga-Roma, " Kon wala
magdumili ang Dios sa pagtugyan sa iyang Anak ngadto sa kamatayon alang
kanatong tanan, dili ba hatagan usab kita niya sa tanang butang nga atong
pangayoon kaniya? " (Rom 8:32).
Kanunay siyang nagtanyag og ganti sa matag maayong buhat.
Sigurado gayud kana. Si Jesus mismo ang nag-ingon: “Ang nagdawat sa usa ka
propeta tungod sa iyang pagkapropeta makadawat usab sa ganti alang sa usa ka
propeta. Ang nagdawat sa tawo nga matarong, tungod sa iyang pagkamatarong,
makadawat usab sa ganti nga alang sa tawo nga matarong. Ug hinumdomi kini:
kadtong nagpainom ug bisan na lag bugnawng tubig sa labing ubos sa akong mga
sumusunod tungod kay siya akong sumusunod, gantihan gayod.”
Apan sigurado nga wala nato masabti kining puntoha kung
maghimo kita og usa ka butang nga maayo alang lamang sa ganti. Diha sa iyang
lamesa sa Oval Office, si Presidente Reagan nagbutang og gamay nga plake nga
adunay mga pulong: “Walay limitasyon sa unsay mahimo sa usa ka tawo o asa siya
makaadto kon dili niya igsapayan kon kinsa ang makadawat sa pasidungog. (There
is no limit to what a man can do or where he can go if he does not mind who
gets the credit.)”
Sama sa gipunting ni San Francisco sa Assisi sa iyang
Pag-ampo sa Kalinaw, “Diha sa paghatag nga kita makadawat; diha sa pagkamatay
kita matawo ngadto sa kinabuhing dayon.” Ang paghatag ug pagbuhat og maayo,
bisag unsa pa kini ka gamay, sama sa paghatag og usa ka tasa sa bugnaw nga
tubig, mao mismo ang atong ganti, kay, sama sa kanunay natong isulti, “Ang Dios
dili gayod mabuntog sa pagkamanggihatagon. (God can never be outdone in
generosity.)”
Bisan pa niana, si Jesus naghatag og usa ka importante nga
pasidaan: ang usa ka ganti moabut sa usa ka dako nga kantidad. Busa, ang
Ebanghelyo karong Domingoha, naglatid sa labing sukaranang kondisyon sa
pagkadisipulo: ang pagtugyan sa tanan ug pagpas-an sa atong krus tungod kang Cristo
ug sa Ebanghelyo.
Ang pagtahod ug paghigugma sa atong yutan-ong mga ginikanan,
atong mga igsoon, ug sa atong mga minahal dalayegon gayod, ug kini, sa
pagkatinuod, gisugo sa Dios. Bisan pa unsa kini ka importante, dili kini
makalapas sa labing dako nga sugo sa tanan, nga mao, ang "higugmaa ang
Ginoo nga imong Diyos, sa tibuok mong kasingkasing, sa tibuok mong kalag, ug sa
tibuok mong hunahuna" (Mt 22: 37-38). Ang tanan ipadaplin gayud: "Ang
nahigugma sa amahan o inahan labaw pa kanako dili angay kanako, ug bisan kinsa
nga nahigugma sa anak nga lalaki o babaye labaw pa kanako dili angay kanako"
(Mt 10:37).
Makapainteres, kon atong higugmaon ang Dios una ug labaw sa
tanan sa atong kinabuhi, ang atong yutan-ong mga gugma maputli ug mapalambo.
Simple ra ang rason: pinaagi sa paghigugma sa Dios, ang mga limitasyon ug mga
babag nga dala sa atong kahakog mabuntog, nga makapaarang sa atong kasingkasing
sa pagpalapad ug paghigugma sa tanan. Ang atong yutan-ong mga gugma bug-os nga
mapalambo ug mas madungganon kon ang gugma sa Dios mag-una ug labaw nga
prayoridad sa atong kinabuhi.
Busa, ang pagkawala mao ang pagkakaplag: “kadtong maniguro sa
iyang kaugalingong kinabuhi, kawad-an niini. Apan ang kawad-an sa iyang
kinabuhi tungod kanako, makabaton hinuon niini.” (Mt 10:39). Ang paghatag mao
ang pagdawat: “Paghatag ug ang mga gasa ihatag kaninyo” (Lucas 6:38); “Labi
pang bulahan ang paghatag kay sa pagdawat” (Mga Buhat 20:35). Ang ang
pagkamatay mao ang pagkabuhi: “Amen, amen, magaingon ako kaninyo, gawas kon ang
usa ka lugas sa trigo mahulog sa yuta ug mamatay, kini magapabilin lamang nga
usa ka lugas trigo; apan kon kini mamatay, kini mamungag daghang bunga” (Jn
12:24).
Si St. Teresa sa Calcuta miingon, "Kung wala ka'y bisan
unsa, nan anaa kanimo ang tanan." Ingon niana kung giunsa ang paglihok sa
Divine Economics. Ang mga grasya sa Dios walay hunong nga nagdagayday sa
kadagaya. Busa, ang paghawid sa usa ka butang makapahimo kanato nga dili
makadawat ug dugang. Ang pagbuhi makapahigawas kanato gikan sa kalibutanong mga
kasuod, ug makapahimo kanato nga makadawat ug dugang. Gisulti kini ni Carl Jung
sa ingon niini nga paagi, "Ayaw paghawid sa usa nga mobiya, kung dili, dili
nimo mahimamat ang usa nga moabut. (Don’t hold on to someone who’s leaving,
otherwise you won’t meet the one who’s coming.)"
Kitang tanan gustong mosunod ni Cristo. Sa pagkatinuod tungod
sa saad sa walay kataposang ganti sa iyang langitnong gingharian. Apan, daghan kanato
ang dili makahimo niini tungod sa atong attachments sa mga binuhat sa Ginoo.
Walay daotan sa mga binuhat. Ang dili maayo mao ang pagkasuod kanila. Kini sama
sa paghawid sa sagbot samtang nahulog sa pangpang. Kining tanan mga binuhat
lang, limitado ug lumalabay lamang. Kita mokupot hinuon, sa Magbubuhat, ang
tinubdan sa tanang butang. Ang pagyabo sa usa ka balde nga tubig aron sa
pagpaandar sa bomba aron adunay mas daghan pang suplay sa tubig mao ang tinuod
nga maalamong buhat.
Dunay anonymous nga magsusulat miingon: "Adunay mga
butang nga dili gyud nato gusto nga biyaan, mga tawo nga dili gyud nato gusto
nga biyaan. Apan hinumdomi nga ang pagbuhi dili mao ang kataposan sa kalibotan;
kini ang sinugdanan sa bag-ong kinabuhi.”
No comments:
Post a Comment