Ang ebanghelyo karon naghatag kanato ug duha ka mugbong mga sambingay mahitungod sa gingharian sa langit. Ang una mao ang mahitungod sa usa ka tawo kinsa, human makakitag bahandi nga gilubong sa uma, nagbaligya sa tanan niyang nabatonan aron sa pagpalit sa uma ug sa pagpanag-iya sa bahandi. Ang ikaduha mao ang mahitungod sa usa ka magpapatigayon kinsa, human makakitag perlas nga mahal kaayo, gibaligya ang tanan niyang nabatonan aron mapalit ang bililhong perlas.
"Ang mga sambingay mao ang yutan-ong mga istorya nga
adunay langitnon nga kahulugan." Unsa ang mga leksiyon nga angay natong
makat-onan gikan sa mga sambingay nga bag-o lang natong gibasa?
Una sa tanan, dili kita angay maghunahuna nga ang mga
sambingay naghangyo kanato sa pagpalit sa gingharian sa langit pinaagi sa atong
salapi. Ang gingharian sa Dios bililhon ug gihatag nga walay bayad ngadto sa
tanan nga makaplagan nga takus niini. Ang daotang tawo dili makasulod sa langit
bisan kung naa niya ang tanan nga kuwarta sa kalibutan. Aron makasulod sa
langit, ang usa ka tawo nagkinahanglan lamang sa bahandi sa iyang kasingkasing
- sama sa kalumo, pagkamanggihatagon, kaaghop, ug kalooy.
Ang labing importante nga leksyon sa mga sambingay mao kini:
ang gingharian sa Dios kinahanglan nga mag-una sa tanan natong mga prayoridad.
Ang tawo nga gustong maadto sa langit o malipay sa kinabuhi uban sa Dios
kinahanglang andam nga mawala ang tanan alang niini. Kon pilion nato ang Dios
sa atong kinabuhi, kinahanglang andam tang buhian ang ubang mga bahandi nga
atong gikalipayan. “Ang Dios mahimong puli sa tanang butang; apan walay makuha
nga ikapuli sa Dios.” Ang gingharian sa Dios mas bililhon kay sa tanang bahandi
sa kalibotan: “Kay unsa may kapuslanan sa usa ka tawo kon maangkon niya ang
tibuok kalibotan, ug mawala ang iyang kaugalingong kalag?” Importante kini nga
pahinumdom alang sa tanan tungod kay daghan kanato ang nasayop sa mga
prayoridad sa kinabuhi.
Kung hatagan ta sa pagpili, unsa ang atong gusto: bulawan,
himaya o Diyos (gold, glory or God)? Sayon ra para nato ang pag-ingon nga mas
gipili nato ang "Dios" sa atong kinabuhi, apan ikasubo, dili kini ang
atong makita sa mga prayoridad sa mga tawo karon. Kasagaran, ang tinguha alang
sa bahandi ug kadungganan magduso sa mga tawo sa paggugol sa tanan nilang
bililhong panahon alang sa trabaho ug negosyo. Ang nagpatigbabaw nga kultura
nagsugyot nga aron magmalipayon, ang usa ka tawo kinahanglan nga adunay labaw
pa ug makakab-ot og dugang pa (to have more and to achieve more), ug ang mga
tawo lagmit nga motuo niini. Busa, daghan ang andam mosakripisyo sa ilang
panahon alang sa pamilya aron makakuwarta. Daghan usab ang andam nga motugyan
sa ilang Kristohanong mga prinsipyo ug values aron lang mahuptan ang ilang
kabantog ug himaya.
Ang istorya ni Solomon kinahanglan nga makapadasig kanatong
tanan. Sa usa ka damgo, ang Dios mitanyag nga ihatag kaniya ang usa ka butang
nga iyang gusto. Kay batan-on pa, si Solomon makapangayo unta ug bahandi o
himaya o taas nga kinabuhi. Apan kay nakaamgo sa dakong tahas nga nagpaabot
kaniya, si Solomon mihukom nga ang gikinahanglan gayod niya mao ang kaalam sa
pagmando sa iyang katawhan subay sa mga paagi sa Dios. Ang kaalam o inspirasyon
sa Dios mao ang gipangayo ni Solomon. Ug ang Dios nahimuot pag-ayo kang Solomon
ug Siya misaad kaniya labaw pa sa gasa sa kaalam, lakip ang bahandi, himaya ug
taas nga kinabuhi. Husto ang kanta nga kanunay natong ganahan nga kantahon:
“Pangitaa ninyo pag-una ang gingharian sa Dios ug ang iyang pagkamatarong, ug
ang tanang maayong mga butang igadugang ra kaninyo.”
Si Mother Teresa sa Calcutta ug John Paul II parehong
namatay nga walay gibilin nga properties, kay wala silay natigom nga mga
bahandi sa yuta. Ilang nakaplagan ang ilang bahandi sa usa ka kinabuhi nga
hingpit nga gihatag sa pag-alagad sa Dios ug sa Simbahan. Tinuod ang mga
sambingay: Kadtong makadiskobre sa bahandi sa gingharian sa Dios malipay nga buhian ang
tanan aron sundon ug maduol kang Jesus.
No comments:
Post a Comment